جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تشخیص زعفران اصل از تقلبی

زعفران به عنوان یکی از ادویه های خیلی گران و ارزشمند در جهان شناخته می شود به همین علت است که به آن “طلای سرخ” هم گفته می‌شود متاسفانه به علت گران بودن این ادویه سودجویان و منفعت طلبان دست به تقلب کردن از راههای مختلف زده اند. بنابراین تشخیص زعفران اصل و زعفران تقلبی مسئله‌ی است که شما در هنگام خرید زعفران باید به آن توجه داشته باشید.

فهرست

اما از چه روش هایی در زعفران تقلب می کنند ؟

1-مخلوط کردن زعفران تقلبی با اصلی و سپس بسته بندی کردن آن

2-رنگ کردن خامه زعفران با رنگ خود زعفران و یا رنگ های مصنوعی

3-سنگین کردن وزن زعفران با آغشته کردن زعفران با روغن، عسل ،گلیسیرین و شکر

4-زعفران پودر شده با تقلبات بیشتری همراه است چرا که ممکن است به زعفران برای افزایش وزن خاک سرخ اضافه کرده باشند

5-رنگ زدن رشته های ذرت و یا جا زدن گیاه گلرنگ(زعفران هندی) به جای زعفران

فرق زعفران با گلرنگ (در ظاهر)

زعفران سرگل دلباز
گیاه گلرنگ

راه های تشخیص زعفران اصل

عسل و یونجه

1- از طریق مشاهده و دیدن زعفران (دیداری)

رنگ زعفران نباید براق باشد و در کل باید از انواع زعفران شناخت کافی داشته باشید تا بتوانید از این طریق زعفران اصل را تشخیص بدهید

2- از طریق بویایی

زعفران خالص خاص است و ترکیبی بین عسل و یونجه است (خب اگر تا حالا بوی عسل و یونجه رو تجربه نکردی شرمنده این روش به درد نمیخوره)

3- از طریق چشایی و مزه

طعم زعفران اصل تلخ و یا گاها هیچ مزه ای نمی دهد اما اگر شیرین بود احتمالاً برای افزایش وزن به زعفران، عسل آغشته کرده اند.

4- از طریق آزمایش با آب سرد

در این روش باید زعفران را در آب سرد قرار دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید رشته های زعفران اصل رنگ آب را به رنگ زرد مایع به طلایی تبدیل می کند در ضمن انتشار رنگ زعفران کند و پایدار است بنابراین اگر سریع رنگ داد یعنی زعفران اصل نیست و به آن رنگ اضافه شده است

رنگ زعفران اصل

5- تشخیص از طریق بنزین

چند عدد تار زعفران را در یک لیوان بنزین بریزید چون زعفران در بنزین نا محلول است نباید بنزین رنگ بگیرد

6- از طریق آزمایش با کاغذ

وقتی زعفران را بین کاغذ قرار و فشار می دهید نباید لکه چربی باقی بماند به خاطر داشته باشید زعفران اصل بوی شیرینی دارد ولی طعم آن به هیچ وجه شیرین نیست

7- تشخیص از خرید آب جوش

زعفران را در آب جوش بریزید و ۵ دقیقه صبر کنید اگر کار های زعفران به سفید متمایل شد بدون شک زعفران تقلبی است

در کنارهمه این روشهای تشخیص زعفران اصل از زعفران تقلبی که ارائه شد بد نیست گاهی به فکر خرید امن و مطمئن از سایت های مثل باباکدخدا باشید که هم نماد اعتماد دارند و هم مستقیم از کشاورز و بدون هیچ واسطه ای زعفران مصرفی شما را به دستتان می رساند.

از خواص درمانی زعفران اطلاع داری؟

4 4 رای
رأی دهی به مقاله
این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر، بیانیه‌ی رفع مسؤولیت باباکدخدا را بخوانید.

مطالب بخش دانشنامه باباکدخدا در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند.

تیم تحریریه‌ی باباکدخدا همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسؤولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود.

باباکدخدا اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب باباکدخدا را به کار بگیرد.

با توجه به آنچه گفته شد، باباکدخدا مسؤولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند.

دیدگاه ها

برای گذاشتن نظرتون اول وارد سایت بشین . منتظر نظراتتون هستیم !

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات